Mezilidské vztahy a zdraví

Zajímavosti

Hydratace během dne

Důležitým pravidlem je naučit tělo na neustálý přísun tekutin tak, aby jejich obsah v těle zůstával prakticky konstantní. Zapamatujte si, že nedostatek vody v organizmu je vždy spojený s nedostatečným příjmem!

    Pijte nápoje při každém jídle, i ke svačinám

    Vybírejte si nápoje, kombinujte ty, které máte rádi a vodu.

    Jezte víc ovoce a zeleniny – obsahují hodně vody a tím nabízejí další dobrou možnost jak doplnit denní potřebu tekutin.

    Nespoléhejte se pouze a vždy jen na pocit žízně, ten nemusí být vždy spolehlivým indikátorem stavu hydratace, protože může být ovlivněn léky, stresem  nebo zdravotními problémy.

    Udržujte nápoje při optimální teplotě, tedy ani příliš horké či příliš studené. Můžete je pít snadno a ve větším množství.

    Vybírejte si nápoje, které odpovídají vašim aktivitám a životnímu stylu.

    NIKDY nečekejte, až budete mít žízeň.

    Naučte se jak pít, když sportujete. Nacvičujte si pití podle spočítané ztráty tekutin, pro začátek se napijte každých 10-15 minut během sportu.

    Ztráta hmotnosti při sportovním výkonu je známkou dehydratace. Každých 0,45 kg, které zhubnete během sportovního výkonu, doplňte 470 ml tekutin.

    Sportovat začněte již dobře hydratovaní.

    Výpočet ztráty tekutin byste měli při sportu poznat pocením.

Zdroj:     http://www.chytrazena.cz/