Mezilidské vztahy a zdraví

Zajímavosti

Návyky, které škodí vašemu zdraví

Myslíte si, že se snažíte chránit své zdraví a děláte pro to maximum. Možná ale máte některé návyky nebo zlozvyky, které vaši snahu kazí.

Sluchátka - poslouchání hudby v rušném prostředí je zřejmě to nejhorší, co pro svůj sluch můžete udělat. Pokud totiž chcete dobře slyšet hudbu, přidáváte si automaticky hlasitost, abyste přehlušili rušné pozadí. Nejhorší jsou pecky, tím že se vsouvají přímo na okraj zvukovodu, vyvíjejí velký akustický tlak přímo na bubínek a další citlivá ústrojí, což sluchu rozhodně neprospívá. Lepší je zvolit taková sluchátka, která se nasazují přes hlavu.

Noha přes nohu - sednete si v práci a automaticky hodíte nohu přes nohu. Při překřížení nohou zatěžuje člověk více jednu stranu pánve, dochází k jejímu zešikmení a vzniku skoliózy páteře. Poloha překřížených nohou také způsobuje, že špatně proudí krev z dolních končetin.

Časté čištění uší - myslíte si, jak krásně se o své uši staráte, když je čistíte dvakrát denně vatovou tyčkou? Ucho začne svědit a v některých případech v něm může bujet plíseň. Pak už nezbývá než navštívit lékaře, který vás pošle domů se zánětem zvukovodu, tedy infekcí kůže.

Časté sprchování - mnozí lidé v chorobném strachu, že by nemuseli být vždy cítit svěžestí, raději při každé příležitosti skočí do sprchy. Sprcha dvakrát denně není ideální nikdy a je zcela nevhodná u ekzematické a suché citlivé kůže.

Přehnané uklízení - uklízíte od rána do večera, aby náhodou vaše dítě při prolézání bytem nenarazilo na nějakou nečistotu? Bráníte jeho imunitě, aby se rozvinula tím správným směrem.

Zbavování se chloupků v nose - pohled na zachlupená lidská těla mnohým způsobuje žaludeční potíže. Jenže ne všechna místa jsou k vyholování vhodná. Tak například nos. Prostřednictvím nosního ochlupení jsou dýchací cesty chráněny před vdechnutím špíny a infekce ze vzduchu. Chloupky tedy fungují jako filtr.

Pití perlivé vody - neperlivá voda je pro organismus příznivější, člověk jí vypije více než té bublinkaté. Tyto nápoje mají navíc diuretické vlastnosti, tedy nutí člověka častěji chodit na toaletu.

Peeling - používáním peelingu několikrát týdně si kompletně zničíte ochrannou vrstvu kůže a její odolnost se podstatně sníží. Je třeba také rozlišovat mezi jednotlivými druhy peelingu. Povrchový peeling by se měl používat jednou za 14 dní, hloubkový bohatě postačí použít jednou za měsíc. Pokud si nejste jisti, jaký peeling se na vaši pleť hodí, případně zda si tím svým neškodíte, raději jej vezměte na konzultaci ke své dermatoložce.

Nedostatečné větrání - jednou z hlavních příčin chronických únavových syndromů je delší pobyt v prostředí, kde je méně kyslíku a více oxidu uhličitého. Doporučuje se větrat každou hodinu, existují čidla, která na vyšší hladinu CO2 upozorní a v nejmodernějších budovách dají i pokyn k větrání. Má je například Technická knihovna v Praze.

Zdroj: http://ona.idnes.cz/