Esemesky upozorní zájemce na blížící se pohromy

Přerov – Zda stoupá voda v Bečvě, kdy je lepší kvůli smogu nevětrat a nevycházet, nebo třeba v kolik hodin začíná zasedání zastupitelstva. To jsou informace, které by od příštího roku mohli Přerované zjistit přímo ze svých mobilních telefonů.

Město připravuje systém, kterým by se v případě potřeby daly rozesílat SMS zprávy všem obyvatelům, kteří budou mít o tuto službu zájem. Podobně to už několik let funguje třeba v Lipníku nad Bečvou. Odbory magistrátu se shodly, že systém by měl sloužit především k zasílání varovných informací, které vyžadují co nejrychlejší doručení.

Sirény nestačí

„Navržena byla tato startovní témata: povodeň, smog, jiné mimořádné události a za čtvrté také informace o termínu konání zastupitelstva,“ uvedl mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal. Krátké textové zprávy by mohly lidi upozornit třeba i na havárie, důležitá dopravní omezení nebo extrémní meteorologické jevy. Dosud se podobné informace dostávají k obyvatelům například pomocí sirén a hlášení, to ale není dostatečné.

„Hlas z hlásičů nedolehne ke každému, navíc se stává, že lidé sice něco slyší, hlášení ale není rozumět,“ poznamenala náměstkyně primátora Elena Grambličková (ODS). Zavedení tohoto systému si podle ní vyžádala zejména špatná smogová situace na sklonku zimy.

Služba je zdarma

„Občané si budou moci vybrat z nabízených témat, o jaký druh SMS zpráv mají zájem,“ vysvětlil mluvčí Přidal. Služba bude pro všechny zájemce zdarma. „Předpokládáme, že to bude pro občany bezplatný servis. Město bude samozřejmě za tento systém bude platit určitý roční paušál,“ vysvětlila Grambličková. Pracovníci magistrátu nyní musejí celou věc zpracovat, služba by měla fungovat od začátku ledna příštího roku.

Informace obyvatelům prostřednictvím textových zpráv zavedli již například v Troubkách. Tam se systém osvědčil zejména v době povodní, kdy lidé dostávali aktuální informace o stavu vody a konkrétní doporučení. Také v Lipníku nad Bečvou mají podobné opatření.

„Je to výborná věc a pro tuto službu se nám registrují další zájemci. Máme je rozčleněné na několik skupin, podle toho, jaké informace si přejí dostávat. Například lidé v povodňové oblasti dostávají víc informací, jakmile se zvedne voda,“ popsala systém v Lipníku tajemnice městského úřadu Jitka Suchánková a dodala, že během několika let fungování se tato služba velmi osvědčila.

Celý článek naleznete zde...

Zdroj: www.denik.cz

Autor: Pavla Kubištová