Příběh: Omítku mu smyl déšť. Reklamovat u zedníka, nebo u výrobce?

Jestliže reklamujete například vysavač, vadný výrobek vrátíte prodejci, a ten vám jej buď vymění, nebo zajistí jeho opravu. Poněkud složitější situace je, pokud zjistíte, že jste si koupili vadnou omítku. Prodejci ji odnést zpátky nemůžete, protože už je na fasádě. Jak v takových případech postupovat?

Robin Vrbata chtěl opravit fasádu svého rodinného domu v Březové. Ve značce materiálu měl jasno a dvěstědeset kilo omítky zakoupil v nejbližší prodejně. Zaplatil šestnáct tisíc a najal si odborníka, který omítku na zdi domu aplikoval. Z hotového díla se ale dlouho neradoval. Jen do prvních dešťů.

"Omítka začala měnit barvu, a to z původní tmavě hnědé na fialovou," popsal pan Vrbata. "Navíc nátěr změknul a na některých místech dokonce omítka úplně stékala a zůstaly jen bílé kamínky," doplnil majitel domu.

Podle soudního znalce je škoda přes šedesát tisíc

Pan Vrbata omítku reklamoval. Nejprve u zedníka, který omítku na domě natahoval. Ten si byl ale jist, že dílo provedl řádně, přesně dle pokynů výrobce a doporučil obrátit se na prodejce. A prodejce odkázal na výrobce. Výrobce sice komunikoval, přijel i na místo odebrat vzorky a podle slov pana Vrbaty prý dokonce uznal vadu materiálu, tím ale vše skončilo.

Vrbatovi se s danou situací nehodlali smířit a pozvali si soudního znalce. Ten potvrdil, že dílo bylo provedeno řádně dle doporučení výrobce a problém je v materiálu. Náklady na odstranění vad vyčíslil znalec na 60 356 korun.

Situaci ale poněkud komplikuje fakt, že pan Vrbata omítku nekupoval osobně. Tedy, v prodejně byl osobně a vybíral si ji, jenže daňový doklad byl vystaven na zedníka, který omítku na fasádu aplikoval.

Reklamovat je třeba u zhotovitele díla
"Pan Vrbata musí reklamaci uplatnit u zhotovitele díla, tedy u zedníka," vysvětlil advokát Pavel Nastis.

(...)


Celý článek naleznete zde...

Zdroj: www.idnes.cz

Autor: Pavla Freiwaldová